<;

Beszámoló 1. rész - Bécs

2010.09.02. 21:05

Na, elérkezett ez a pillanat is. Vagy mégsem.Itt az ideje a koncertről is beszénli

Tavaly októberben az összes jegy elfogyott egy délelőtt alatt. Esélytelen volt, hogy utána elérhető áron lehessen szerezni jegyet. Annyi volt tervbe véve, hogy legfeljebb meghallgatjuk kívülről a koncertet "azt csá", tavaly úgyis voltunk 2 koncerten, tudjuk mit várhatunk a turnétól. De aztán jött az élet és közbeszúrt, először egy jeggyel egyenesen Torinoba, aztán egy másikkal, bár azért el kellett menni Bécsig.
Torino után már csak hab a tortán effektusnak volt fefogható a bécsi túra, de ennél sokkal több lett belőle. Több tényező és a csillagok együttes állása miatt kicserélődött a banda, sőt még az autó is alakot váltott a hétfői túrnára. Négyen indultunk, ebből csak kettőnek volt jegye, Én ebbe a körbe nem tartoztam bele. Torino után 3 hétig figyeltem az eventim.at-t, de szinte semmi nem volt kapható. 177 és 108 euros ülő igen, de szerencsére nem volt elég pénzem, viszont volt elég eszem, hogy ne vegyem meg ezeket. Aztán utolsó hétre reméltük felpörögnek az események, végül ez a pillanat vasárnap érkezett el, 1 nappal a show előtt. Volt egy bejegyzés a Police - Seven days számával, hát csak ki kellett várni azt a 7 napot. Éppen "biciklizni" voltam, de cimbivel már az 5. sört gurítottuk a 3. kocsmában, mikor hívott az egyik tag, hogy lehet kapni állót és 38,5 euros ülőt árában. Egyből kivágtam egy sprintet hazáig, de mire odaértem a gép elé természetesen már nem volt elérhető jegy. Ez volt 6 órakor. 12-ig gúvadtam a frissítés gombon, és szerencsére sikerült venni a csapat másik tagjának egy 39,5 eurosat, 2-t már nem engedett, mert nem volt 2 szabad hely egymás mellé.
Szóval, elindultunk városunkból délben, hogy fél 3ra már a stadion előtt legyünk. Helyszínen egyből ki lehetett váltani a tegnapi jegyet, 177,5 eurost is árultak. Kérdeztem a jegyeladót, hogy ha nem jönnének jegyért az emberek, akkor lesz-e jegy a koncert előtt pár perccel. Erre sanda vigyorral magyaráz, hogy a remény hal meg utoljára. Magamban, meg te fogsz mikor betöröm a fejeddel az iroda üvegét. A 3. tagunk hamar  elintézte a jegyét. Jött 2 finn, de 3.-at otthonhagyták és volt szabad red zone jegyük. Egyből megtámadták őket az üzérek, de szerencsére a mezei jegykeresőnek adták oda a 270eurost 200-ért. Ha így vesszük megérte. De kérem, ha csak nem vagyunk vak aktivisták, sokat nem ér a red zone jegy. Majd meglátjuk miért.
Szóval csak nekem nem volt jegyem. Szépen néztünk ki, hogy a legnagyobb fan hoppon marad. Gyorsan be is löktünk pár sörikét, kértem a sültkrumplistól egy tálat és ráírtam hogy "veszek 1 állót". Az osztrákok nem értették, mi van kiírva angolul és jöttek is egy páran jegyet venni, de voltak üzérek is szép számmal. Főleg ülőjeggyel, ami 200 és 150 euro között mozgott. Kösz nem. A red zone srác erősködött, hogy jöjjek be állóra és együtt bulizunk majd (red zone-os akárhova mehet), egyébként én elégedett lettem volna ott már egy 40 euros jeggyel, vagy ha minden kötél szakad akkor veszek árában egy 177,5 eurosat.
A környék nagyon szép, olyan osztrákos, szürke minden, de megvan a helye az utolsó rendőrnek is. U2 a neve a metrónak, ami kijön a stadionhoz természetesen, a megálló neve pedig Stadion. Zágrábban Zoo station a megálló neve, ahol a stadion van. Vittem volna azt a táblát tavaly. Van egy bevásárlóközpont is, ahol 0,50 egy sör, baráti, a stadion környékén 5 euro, de volt egy állandó kiosk ahol 3 euroért mérték a magyarnál jobb minőségű nedűt. Találni még lángosost meg hasonlókat, mi piknikeztünk a sörpadokon jó ungarische módra. Még viszonylag az elején egy faszitól majdnem vettem 120 euroért állót, de végül mégsem, majd a kapunyitás után, olyan 5 óra körül éppen kajáltam, mikor az egyik srác odaszól, hogy újságpapírba csomagolva ott van a kézben egy csomó jegy. El is kezdtem szaladni utána, nem tudom hova sietett ennyire. 150ről indult a licit, de 130ért sikerült állót vennem, ülőt esélytelen volt kapni, üzérektől is a legolcsóbb a 108 eurós amit 180ért adtak. Gyorsan lehúztam a sört és indultam volna befelé. De a fényképező a kocsiban, ami a stadion túloldalán van, red zone megíéri, hogy utánamhozza csak siessek befelé hátha bejutok a belső körbe. Indulok is, motozás, megakad a gyerek keze valamin. Kivesz egy ampullát, hogy ez mi? El is felejtettem, hogy a boltban vettem egy kisüveges gyógynövényszeszt. Mondja, hogy dobjam ki, én még hülye vagy és lehúztam, a secusokkal röhögtem egy jót. Futás, beérek a stadionba, áá mondom ez geci kemény. Látom az állórészen elől elég sokan vannak. Biztos ami biztos, először szükségletek kielégítése, aztán egy sör, nehogy kiszáradjak, ki tudja mikor lesz rá lehetőség megint. Ja, annyi még hozzá, hogy ezzel a jegyvétellel, ki is fulladt a keret, tehát még 1,5 sörre volt elég a pénzem, úgyh be kellett osztani. Indulok a színpad felé oldalt, előttem lévő csávót nem engedték be, na mondom engem pláne sörrel, végigmér azt int hogy menjek. Ekkor nem sok boldogabb ember volt a világon nálam :D BELSŐ KŰŰR!! Nem volt még tele, reménykedtem, hogy ennél többen nem lesznek. Red zone 2-nél szambáztam be, de haver a red zone 1-be volt jegye. Ekkor még nem tudtam, hogy a belső körben kapsz egy pecsétet, mint a vidéki diszkókban és ki-be mászkálhatsz. Akkor szépen át a tömegen, matracok hada, ülő emberek, sok bocsánatkérés, szúró tekintetek. Csak átjutottam és találkoztam két magyarral is, akik bejutottak. Kérdezem hanyadik u2 koncertetek? mondják 1. Itt már gyanús volt, nem vagyok kultú2u2sznob, de ha az első koncerteden vagy akkor maradj szépen kint a külső körön, ne zavard a bennfenteseket. Ez kurva nagy gonoszság, de később beigazolódott eme félelmem, ami az élményt nem kicsiníti, de abból a kis pluszból elvesz. Megjött a kamera is végül, 2 SD kártyával a zsebbenn nem érhet kár. Ekkor realizálódott, hogy ki lehet menni. Na akkor baj nem lehet, még 1x visszamentünk a belső körbe, de utána a koncert kezdetéig kint voltunk a lazás szellősebb keverőnél lévő kioskoknál.
Jött a OneRepublic 7kor és adtak egy remek showt. Everybody loves me-vel kezdtek volt az összes slágerük, Stand By Me, és Seven Nation Army is hangulatfokozónak. A gyerek hangja eltörpült Bono-tól. Nem hiszem, hogy direkt hallkabbra vennék az ő koncertjüket. Persze a technikának csak a töredékét használhatják, de a Kasabian és a OneRepublic is erőtlen, semmitmondó volt a u2-hoz képest. Persze otthon hallgatva, steril körülmények között egész jók mindketten.
Ezután megbeszéltük, hogy odamegyünk, ahol bejönnek a srácok a stadion "gyepére". 2 sor volt csak, úgyhogy remek helyről vártuk, hogy éjfélt üssön az óra. Remek dalok mentek a koncert előtt magnóról, ahogy szokott lenni. Érdemes megkeresni miket szokat játszani. Én így ismertem meg az Arcade Fire-t, Yeah Yeah Yeahs-t, Interpol-t, Empire Of The Sun-t. ÚÚ, tényleg most jut eszembe, az utobbi nagy dala Walking on a Dream. Nem gyengén ütött mind a 2 koncert előtt tavaly. Itt a link
Vártuk nagyon a Space Oditty-t. Soon-ra nem emlékszem, hogy lett volna. A wc-ben költött nagy magyar vers viszont ütött. Mondanivalója: ha kicsi a p9cs9d told meg egy lépéssel és ne csinálj a wc-ből balatont. :)
És 21:05-kor elszabadult a pokol :D Ezt nem lehet kifejezni érzésekkel, milyen az ha a legnagyobb kedvenceid pár méterre vonulnak be, te meg őrjöngsz hátha meghallanak és rádnéznek, a pillanat megmarad.
 

Bevettük a fehérje tabblettát és felraktuk a sisakot. Indulhat??? 
Következő rész később....

A bejegyzés trackback címe:

https://u2010.blog.hu/api/trackback/id/tr502267615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása