<;

Na szóval tegnap délután az egyik benzinkútnál láttam 4 fiatalt, akik feltehetően a koncertre mentek, ezáltal megnyugodva konstatáltuk, hogy azért vannak hasonló emberek magyarland-en is.

A helyszín a bécsi Gasometer. Ez egy régi gázgyár volt 4 hatalmas henger alakú téglaépítménnyel. Mára ezeket műemlékké nyílvánították és felújították, lakásokat üzleteket, irodákat alakítottak ki bennük, illetve modern épületeket húztak fel melléjük

3600 férőhelyes koncerterem van a B épület aljában, bár nekem gyanús volt, szerintem max 1500-2000 férőhelyes lehetett, és voltunk max 1500-an.

 

 

 

A tovább után az előzenekarról és LA ROUX--ról.
Az előzenekar valami rémes cirkuszi szám volt osztrák módra. 6-an voltak, két énekes egy szintis/congás, két gitáros és a dobos. A női énekes csak hogy lekösse a férfiakat típus volt, testhezálló ruhával és eszméletlen jó seggel, viszont amiket művelt a színpadon az nagyon gyenge volt. Legalább táncolt volna, de mivel énekelni sem tud csak dísznek volt. A frontemberen gondolkodtam, hogy ez valami lecsúszott osztrák, vagy egy vendégmunkás. Elég szarul festett, de hozta az estét, a ráadás számnál aztán előtört a türkiye vér belőle és egy keleties hangzású számmal elvetette a sulykot. A gitáros meg chris martin és a coldplay dobosának a keveréke volt. Végigröhögtem a koncertet annyira jó volt

9-re volt meghirdetve a koncert. 8 előtt pár percell léptünk be a gasometerbe. A sör egy ezres, kemény, mellé a keményműanyag poharat letétbe ki kell fizetni és ha megittad, visszavitted akkor kapod vissza a pénzt. a koncert valójában magában a régi gáztárolóban volt. Kör alakú az egész épület és azon belül van/volt a tároló aminek a nagy részét lebontották, a koncertterem plafonja sem a 8. emeletig ér. Az egyik U-bahn végállomása csak pár méter, tehát sok tini volt, láttunk olyat is akit anyuci vagy apuci is elkísért. Na ők biztos szart sem értettek ebből az egész La Roux mániából. Az osztrákokról tudni kell, hogy elég halvérűek, meg nem cigiznek, annyit. Azért ment a pöfékelés de a körülöttünk lévők jó ha 3 cigit szívtak el 2 óra alatt, megjegyzem mi sem többet. Be is ugrott, ha ez egy magyar helyszínen lenne akkor már rég vágni lehetett volna a füstöt, mivel ahhoz képest mennyi ember van bent nem tűnt olyan hatalmasnak a tér. Egész jó helyen álltunk, majdnem középen kb 10 méterre a színpadtól. Nézegetve az előttünk levőket letettünk róla, hogy végigfogjuk ugrálni a koncertet.

Aztán 9 után pár perccel begördültek a tagok, és felcsendült a Tigerlilly.

Itt az intrót is láthatjuk.

Azt tudtam, hogy a Tigerlilly lesz a kezdés, de sehol az interneten nem találtam setlist-et egyik koncertről sem, eddig a napig. Bár jobb is volt ez így, hogy nem tudtam előre, mert a U2-kon előre vágtam mi következik. Nagy meglepetés nem ért akkor. Igaz most sem mert tudni lehetett, hogy az összes számot eljátszák.
Na, tehát Tigerlilly jó volt bemelegítésnek, nem hallottam, hogy üvöltötték volna a szövegét, nembaj én énekeltem halkan azért. Utána jött a meglepetés a Saviour, na erre nem számítottam, hát még jópár100 osztrák sem, mivel ők nem is ismerték, hú nagyon jól sikerült,

A Tigerlilly-nél még egy kicsit bizonytalanul mozgott a színpadon, de a saviour alatt már teljesen elengedett és innentől beindult a koncert. Innentől én is a hatása alá kerültem. "In fact it's easy now"- Fantasztikus hangja van.
Ezután az első sláger az I'm not your toy következett, itt már mindenki beindult. De a nagy ugrálás elmaradt az egész koncerten. Ezt követte a Quicksand, majd As if by magic. Utóbbiról nem raktak még fel videót a quicksandet meg mindenki ismeri. Piszok gyorsan eltelt első fele, csak most ahogy felidézem a számokat látom, hogy a fele eltelt. Ezután jött az ÚJ SZÁM az Under my thumb, ami Stones feldolgozás. Nagyon király lett, remélem fent lesz az albumon, de az is lehet, hogy egy bonus track lesz csak belőle, mert Elly más hangzásvilágot ígért, de ez a szám remekül illeszkedik a mostaniakhoz.
 


Ha rákeresel a neten, hogy mikor is született Elly pontosan akkor márc 8-át találod. Huh el is szégyeltem magam a helyszínen, hogy nem tudtam róla hogy aznap van,de Elly helyesbített, hogy 12.-én lesz. De azért nem bántam volna ha aznapra esik, akkor még nagyobb bulit csaptak volna nekünk.

Ezután jött a remek ballada a Cover my Eyes. Feltöltöttek egy remek videót is róla

Ezután jött a Colourless Color, amit nagy üdvrivalgás köszöntött. úgy néz ki nem csak nekem az egyik kedvencem. Elly is nagyon belehúzott ennél a számnál, szerintem ez áll hozzá a legközelebb (a slágerek is közel állnak vagy még közelebb de azokat orrba szájba játszani kell mindig, ez meg egy gyöngyszem marad évek múlva is).
Ezután jött a finálé az In for the kill-el kezdve. Ekkor már tényleg mindenki táncolt és elengedte magát, majd a Fascination ami még egy ütemmel feljebb pörgetett mindenkit. Ekkorra már teljesen elvesztettük időérzékünket és fogalmunk nem volt, hogy hány szám ment le és hány lehet hátra. Azt tudtuk, hogy a Bulletproof hátra van, de 2 számot vártunk még. Refrénnél közönségénekeltetés(jó hangjuk van a labancoknak) és Elly-nek is jó hangja van, szerencsére még a kislányos hangjából maradt még, mert szerintem ezzel igazi a bulletproof hangzása

 

Viszont nem volt a Bulletproof után más ráadás. Igazából nem is volt hiányérzetünk semmi a koncert után. Utólag eszünkbe jutott, hogy kimaradt a lemezen a gyenge pont az Armour of love, és az ismert számokon kívüli magic3-ben helye lévő Growing Pains.
A hangulatról még annyit, hogy Én személy szerint jobban fel voltam fűtve mint a körülöttem lévők, ha jobban beleélték volna magukat és nem csak lötyögnek Én simán végigugráltam volna, de az első sorokban sem volt hatalmas mozgás, bár valszeg a hering effektus közrejátszhatott. Ott lennék az első sorokban mindig, de több mint 2 órás esetekben fél napos várakozás nagyon nem hívogató. Addig inkább iszunk a haverokkal és ameddig tudunk előre megyünk a kezdés előtt nem sokkal. Lehet, ha tizenéves lettem volna akkor előrébbdulakodok és végigtombolom, így egy köztes állapot jött létre, de még messze vannak azok az idők, hogy a tömeg széléről nézzem csendesen.

Összeségében a La Roux mindent beleadott, hogy mindenki jól érezze magát, Elly hangja kíváló volt, egyszer felcserélt egy sort de ez legyen a legkevesebb. Az előadás 9/10 szerintem. A látvány lehetett volna erősebb is, a Melt-en volt faxa háttér, most csak pár ledes tábla volt. Ez a koncert nálam egy keret vége volt. Június-Július tájékán ismertem meg a zenekart. Talán a májusi Wan2-ban volt egy fénykép Elly-ről, azt meglátva nem érdekelt, hogy milyen zenét játszik, csak láttam egy gyönyörű és titokzatos arcot, amit úgy éreztem meg kell ismernem. Most már jöhet az új album, ami az előzőben volt abból kihoztunk mindent. Fascinate 50 perc volt
 

Setlist:

1. Tigerlilly
2. Saviour
3. I'm Not Your Toy
4. Quicksand
5. As If by Magic
6. Under My Thumb
7. Cover my Eyes
8. Colourless Colour
9. In For The Kill
10. Fascination
Encore:
11. Bulletproof
 

A bejegyzés trackback címe:

https://u2010.blog.hu/api/trackback/id/tr971824151

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Natsu-Hikari 2010.03.21. 14:15:57

Ne haragudj, hogy csak így névtelenül kommentelek, de amint megláttam hogy nem csak én és a barátnőm voltunk ott magyarok közül, hanem mások is... írnom kell valamit. =)

1500-an lehettünk? Csak mert én 3 órával előbb érkeztem oda, és amikor a bejárathoz mentünk, senki sem volt ott. Mi voltunk az elsők, és a nyitásig sem voltunk ott rengetegen.

Amúgy a Growing Pains az egyik kedvenc számom, így nagyon hiányoltam... bár ez koncert után esett le, hogy lő sem adták.

Olvastam, hogy távolabb álltál. Hát, az első sorban a csajok már a harmadik sörnél tartottak, teljesen be voltak zsongva... bár nekem is kerekedett ilyen kedvem alkohol nélkül is. Legszívesebben felugrottam volna a színpadra...

Amúgy szerintem nagyon igényes előadás volt, lehet hogy sokan nem tudnának ilyen jól előadni. Nagyon aranyos, mikor Elly háttal a népnek magába táncol. XD

Bár nekem az egyik életcélom teljesült azzal, hogy Mickey a koncert végén felvette a rajzomat és odaadta Ellynek.
Remélem a hozzá csatolt gyűrűt is megtartja, mert hát... ajándék, na.

Najó, nem aggasztok senkit sem a kislányos beszédemmel. =)

A. Dalton 2010.03.23. 22:32:41

@Natsu-Hikari: Én is hamarabb odaértem, meglepett, hogy szinte alig voltak a bejáratnál fél8 körül. Gondolom ti bementetek nyitáskor és foglaltátok a helyet elől. Mi még sörözgettünk, majd csak az előzenekar koncertjének a közepén csatlakoztunk be. Kimentem sörért a végén és addigra már majdnem megtelt a koncertterem, ezért tippelek a tömeget látva 1500 körülire. Kb 10 méterre voltam a színpadtól, ott már sajna csak lötyögés ment, de szerencsére előttünk pont volt 4 bezsongott osztrák ők feldobták a hangulatot. De látni lehetett, hogy igazán csak az eleje bulizik a többi nézelődött. Mások is felrótták ezt, a youtube-on olvastam hsz-eket, pl. egy szlovák írta hogy az osztrákok sosem buliznak úgy, mint mi ezért lagymatagabbak a koncertek Bécsben általában...

A. Dalton 2010.03.23. 22:33:11

szívesen válaszolok a kommentedre csak nem jelent meg eddig

halihoka 2010.03.29. 18:19:02

üdv!
fogadd köszönetemet a koncertkritikáért, olyan érzésem van olvasóként, mintha ott voltam :-) de sajnos lemaradtam róla ...
fura ez a formáció számomra. minden zenei stílust befogadok, viszont alapvetően hangszeres-(torzított)gitáros zenében mozgok, művelem is.
kb 1 hete hallgatok folyamatosan La Rouxt, tulajdonképpen mást nem is nagyon ... hihetetlen hatással van rám, elég fura érzés volt egy Edda lemez után őket hallgatni, hogy még most is üvölt az In for the kill :D
lehet jó ötlet lenne összegyűjteni Mo-i La Roux rajongókat, együtt elmenni 1-2 bulira... kíváncsi lennék hányan lennénk :D

A. Dalton 2010.03.29. 20:56:23

Nagyon örülök, hogy tetszett. Én is inkább rockzenét hallgatok, de tavaly nyár óta nagyon meghatározóvá vált nálam is La Roux. Nagyon őszíntén énekel a dalaiban, ez lehet a siker titka.
Vannak kizárólag La Roux-val foglalkozó oldalak, ill. ezen az oldalon lehetne összegyűjteni a többi rajongót:
www.zajlik.hu/main/forum.php?band=lroux

halihoka 2010.03.31. 11:02:13

@Macphisto: köszi a választ!
valószínű igazad lehet, az őszinteség a kulcsa mindennek. hallottam már olyat is Ellyről, hogy ő csak egy megcsinált valaki, aki alá odaraktak 1-2 dalszöveget, meg valami alapot és kész. én pont nem így látom. megnéztem pár interjút vele, hihetetlen természetesen viselkedik, komolyan élvezet nézni, ahogy beszél erről-arról.
süti beállítások módosítása