<;

Jelenleg a legjobb fesztivál határon belül. Minden évben egy napot Sopronban töltök a VOLT fesztiválon, ami a leghangulatosabb és egyre nívósabb fesztivállá érett az utóbbi években. A Sziget egyre idegesítőbb külföldjeivel ellentétben nem is hallottam más beszélt nyelvet a magyaron kívül, persze sok osztrák is jön, de nekik jóval szinvonalasabb fesztiváljaik vannak (pl. Frequency). A Volt a miénk és ezért jó, nincsenek bejárhatatlan nagyságú területek, aki elsőre jön az is megtalálja a kedvenc helyét. Nekem a Poncichter bornegyed tetszett a legjobban. Az árak sem egetverőek, 300Ft egy minőségi bor decije, 700 Ft-ért óriáshamit ehetünk. A szombatra eső választás a Kispál miatt volt elsősorban, de az is lehet, hogy mindegy lett volna ki lép fel  aznap úgyis szombaton mentünk volna. Videókat nem készítettem, inkább átadtam magam az "érzésnek". Többi a tovább mögött

 Mivel mentünk volna, mint a VOLT vonattal, amiben még éreztünk egy kis cefreszagot, ami a reggeli hazajövőktől származhatott. Laza csaknem 3 órás vonatút után értünk Sopronba, és a helyijárat egyből kivitt a feszt bejáratáig.
Az OTP Junior színpadán voltak az első érdekes fellépők, Szomszédnéni produkciós iroda és Dombóvári Istvánt néztük meg, majd ezután következett az első zenei fellépőnk a Ladánybene együttes képében, akik ha jól emlékszem a 25. évfordulójukat tapossák, egy kis technikai zűr miatt csak 45 percet nyomtak, mert a számomra értelmetlenül hype-olt Péterfi Borbála és társulata következett a szokásos gyenge hangszereléssel. Ezután belenéztünk The Kolin hülyülésébe, ami nem tetszett annyira mint vártuk, majd a soulfly-t hallgattuk a színpadtól távol ülve, majd a Kispál előtt 10-15 perccel indultunk be a színpad elé. Hát ilyen könnyen a 7. sorba még nem érkeztem, csak lézengtek az emberek az első sorokban, a koncert előtt még hátranéztem, de nem tűnt úgy, hogy tele lenne a tér. A koncert nekem hatalmas élményt nyújtott, ennyire jól csak u2 koncerten éreztem magam, igaz akkor sokkal távolabbról nézhettem csak, ilyen közel katartikusabb élmény egy olyan zenekarra tombolni, ami nem sokáig fogja húzni ebben a felállásban. Az időérzékem elveszett, fogalmam sincs meddig nyomhatták max 1 és negyed órára tippelek, remek számokat játszottak és magam is meglepődtem, hogy mennyire emlékszem a rég nem hallott dalok szövegére. A koncert után elégedetten dőlhettünk hátra nem létező fotelünkben, ugyanis letudtuk, amiért eljöttünk, és most már elbulizgatunk reggelig. A Massive Attack számomra ismeretlen fogalom volt ezelőtt. Sokan most arra számítanak, hogy egekig fogom őket magasztalni, hát ellenkezőleg. otthon próbáltam megszeretni őket, de egyszerűen annyira távol áll a zenei világomtól, hogy egyszerűen nem tudom befogadni ezt az elektronikus emo-t. Egyébként tegnap este a Luther című sorozat nézése közben(angol, nézzétek) olvastam, hogy a massive attack a főcím szerzője, még mielőtt ezt láttam volna, gondoltam is hogy ezek a buzi angolok mindig újítanak valamit, de ez a főcím nem sikerült olyan jóra mint a mostanában nézett true blood főcíme. Szóval a Massive Attack-ből 2 számot láttam, és magyar feliratokat a háttérben, amelyek üzenete a kirekesztettség és csomó hasonló dolog, amúgy nagyon egyszerű klisékkel operáltak, kolosszális basszusok telt szinti hangzás, közben tízezren őrültek meg a belső részeken, ez nem a u2-isták zenéje. Utána Dub FX és Shy FX következett az otp színpadán, amire viszont annál jobban lehet táncolni, a semmiből felépülő daloknak óriási ereje van és olyan hatással van rád, mintha te is benne lennél a dalírásban ott abban a pillanatban. Ezek kellemes meglepetések voltak, de nekem igazából a Shy Fx tetszett. Ezután még jött egy kis diszkós levezetés a retros mtv sátorban, majd rockos hajnal a converse arénában, utána 5kor elindultunk, hogy elérjük az 5 55-ös budapesti járatot. Kemény 24 óra volt, több mint 2 liter bor szolgált üzemanyagként a túléléshez. A kispálról 2 videt találtam az idei voltról, tessék töltögetni, mert ez így nem jó, másik nagy élmény videón a Shy fx hallható alant.

 

Összegezve az idei volt nem lógott ki a sorból a többi közül, a tavalyinál a koncertek utáni bulik miatt volt jobb, de a fellépők talán foghíjasabbak lettek a tavalyinál, legközelebb nem ártana már egy pár feltörekvő nyugati zenekart is meghívni, gondolok a The XX, La Roux, White Lies stb.
Ja, hogy nálunk ezeket nem ismerni, mr2 játsza őket, de azt a rádiót képtelen vagyok hallgatni...

A következő koncertbeszámoló remélhetőleg Torinóból fog jelentkezni, de ha mégsem jön össze a kiruccanás akkor a szigetes Muse koncerten ott leszek. sziasztok

A bejegyzés trackback címe:

https://u2010.blog.hu/api/trackback/id/tr722131287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása